Zapomnij o swoim chronologicznym wieku. Jest nowy sposób obliczania wieku, a dzieli się on na okres trwania zdrowia i okres trwania choroby. Oba ta pojęcia są związane z wiekiem chronologicznym i biologicznym danej osoby. Chronologiczny wiek osoby to liczba lat, które przeżyła. Wiek biologiczny określa jak stary człowiek wydaje się być. Rozpiętość zdrowia i choroby są ważnymi czynnikami w obliczaniu wieku biologicznego osoby. Więcej informacji można znaleźć w tym artykule.

Czas trwania zdrowia i czas trwania choroby

Okres zdrowia to liczba lat, które możemy przeżyć bez choroby wpływającej na jakość naszego życia. Jest to czas, kiedy jesteśmy ogólnie w dobrym zdrowiu. Rozpiętość trwania choroby natomiast reprezentuje liczbę lat spędzonych ze znacznym ubytkiem zdrowia.

Masz swoją chronologiczną rozpiętość, jednak możesz żyć w rozpiętości zdrowia, która jest o 10 lat młodsza. Na przykład, jeśli masz 30 lat, twoja rozpiętość chronologiczna wynosi 30, a możesz mieć wiek biologiczny 20-latka.

Możesz czerpać ważne informacje ze swojego stylu życia i faktów popartych nowym rodzajem nauki zwanej epigenetyką, która zyskuje coraz większą popularność i obietnicę w świecie naukowym.

Epigenetyka, by dostrzec prawdziwy potencjał umysłu

Epigenetyka bada, jak nasze zachowania i środowisko mogą powodować zmiany, które wpływają na sposób działania naszych genów. Jest to badanie cech komórkowych i fizjologicznych, lub czynników zewnętrznych i środowiskowych, które włączają i wyłączają nasze geny, a z kolei określają, jak nasze komórki faktycznie odczytują te geny. Pozwala to dostrzec prawdziwy potencjał ludzkiego umysłu, a także komórek naszego ciała. W przeciwieństwie do zmian genetycznych, zmiany epigenetyczne są odwracalne.

Podczas gdy niektóre choroby są zakodowane w naszej genetyce, to nasze środowisko i styl życia mają decydującą rolę w aktywacji tych chorobotwórczych genów. Dlatego rozwiązaniem jest aktywowanie swoich genów sprzyjających zdrowiu.

Jak aktywować geny prozdrowotne?

  • Opracuj zdrową rutynę snu
  • Medytacja
  • Zwróć odpowiednią uwagę na swoją dietę
  • Powstrzymaj się od palenia i substancji uzależniających
  • Ćwicz i prowadź aktywny tryb życiaactive lifestyle

Powyższe punkty dają podstawy zdrowego i zrównoważonego stylu życia. Nauka dostarcza unikalnych sposobów na zrozumienie starzenia się i chorób. Na początek nauka o medytacji pomoże ci objąć podstawy. Więc zacznij wprowadzać zmiany i utrzymywać nawyki, które mogą aktywować twoje geny promujące zdrowie. Medytacja pomaga zbudować solidną rutynę snu; zapewnia wgląd w swoje życie, w tym nawyki żywieniowe i konsumpcyjne. Stąd ma znaczący wpływ na aktywację twoich genów promujących zdrowie.

Źródła pomocne podczas tworzenia recenzji

źródło 1

źródło 2

źródło 3

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj